Освітньо-професійна програма “Технології м’ясних і рибних продуктів” (2022 рік)
Освітньо-професійна програма “Технології м’ясних і рибних продуктів” (2023 рік)
Освітньо-професійна програма “Технології м’ясних і рибних продуктів” (2024 рік)
ОСВІТНІ КОМПОНЕНТИ ОП “ТЕХНОЛОГІЇ М’ЯСНИХ І РИБНИХ ПРОДУКТІВ”
СВО “МАГІСТР”, спец. 181 “ХАРЧОВІ ТЕХНОЛОГІЇ”
Освітні компоненти |
2025 рік |
2024 рік |
2023 рік |
ОБОВ’ЯЗКОВІ |
|||
ДІЛОВА ТА ПРОФЕСІЙНА МОВА (ОК 1)
|
|||
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ (ОК 2) |
|||
МЕТОДОЛОГІЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (ОК 3) Освітній компонент (ОК) «Методологія та організація наукових досліджень» належить до циклу обов’язкових освітніх компонент циклу професійної підготовки магістрів. ОК забезпечує загальний та професійний розвиток фахівців та спрямована на отримання поглиблених знань з методології наукових досліджень та системи організації науково-дослідницької діяльності, що необхідні для подальшої успішної самостійної творчої науково-дослідної роботи. Окремо розглянуті структура та послідовність виконання кваліфікаційної роботи магістра, правила оформлення списку цитованої літератури та порядок підготовки і проведення захисту. Здобувачі знайомляться із технологіями пошуку інформації, наукометричними базами даних та методикою підготовки і оформлення наукової публікації, тез доповідей, патентів тощо. |
|||
НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА (ОК 4) |
|||
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ М’ЯСНОЇ ТА РИБОПЕРЕРОБНОЇ ГАЛУЗЕЙ (ОК 5) Вивчення освітнього компоненту (ОК) «Інноваційні технології м’ясної та рибопереробної галузей» знайомить здобувачів другого (магістерського) рівня освіти із сучасними і актуальними тенденціями та напрямками розвитку м’ясо- і рибопереробної галузей України, відображає наукове обґрунтування інновацій як результату науково-технічного розвитку суспільства в цілому. Наведені поняття інновація і інноваційна діяльність, перелік основних функцій інновацій. Даний ОК надає здобувачам можливість сформувати навички у розв’язанні реальних завдань застосування інноваційних технологій для розроблення нових видів продукції, удосконалення існуючих процесів та технологій, підвищення безпечності і якості м’ясо- і рибопродуктів. Вказано яким чином забезпечення споживачів високоякісними харчовими продуктами впливає на покращення здоров’я та підвищення життєвої активності з одночасним підвищенням ефективності виробництва, скорочення технологічних циклів та витрат праці. В результаті вивчення даного ОК здобувачі оволодівають методологічними засадами, прийомами і методами організації переробки м’яса і гідробіонтів на окремих етапах технологічного потоку та їх взаємозв’язком. |
|||
КП з OK “ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ М’ЯСНОЇ ТА РИБОПЕРЕРОБНОЇ ГАЛУЗЕЙ” (ОК 6) Для забезпечення високої якості продукції та задоволення вимог споживачів, сучасні підприємства галузі характеризуються впровадженими інноваційними технологіями, наявністю нового обладнання, високим рівнем автоматизації та механізації. Ефективна діяльність такого підприємства визначає необхідність підготовки висококваліфікованих фахівців, які будуть виконувати свої професійні обов’язки, вирішувати виробничі завдання, розробляти нові технології, які відповідають вимогам розвитку галузі. Одним із етапів підготовки спеціалістів галузі є виконання курсового проєкту. Курсове проєктування – один з найважливіших видів самостійної роботи здобувачів вищої освіти, який сприяє закріпленню теоретичних знань, отриманих під час вивчення освітнього компоненту «Інноваційні технології м’ясної та рибопереробної галузей». Вивчення цього курсу базується на знаннях отриманих здобувачами з низки спеціальних дисциплін. Однак, проєктування підприємств м’ясо- та рибопереробної галузей має свої об’єкти й методологію, що й визначило її самостійність як навчальної дисципліни. Курсовий проєкт – один із видів роботи, самостійного навчально-наукового дослідження студента-магістра зі спеціальності 181 «Харчові технології» освітньої програми «Технології м’ясних і рибних продуктів» галузі знань 18 «Виробництво та технології» СВО «магістр», який дозволяє реалізувати ряд цілей і завдань професійної підготовки здобувачів. |
|||
УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ У М’ЯСНІЙ ТА РИБОПЕРЕРОБНІЙ ГАЛУЗЯХ (ОК 7) Освітній компонент (ОК) «Управління якістю продукції у м’ясній та рибопереробній галузях» формує у здобувачів систему знань з теорії і методології управління якістю продукцією м’ясопереробної та рибопереробної галузей, сприяє цілісному сприйняттю порядку планування, впровадження і оцінки ефективності функціонування систем управління якістю та безпечністю на підприємствах м’ясопереробної та рибопереробної галузей. ОК «Управління якістю продукції у м’ясній та рибопереробній галузях» допомагає оволодіти знаннями всіх етапів та принципів впровадження системи НАССР та здобути практичні навички, необхідні для майбутньої інженерно-технологічної роботи. |
|||
ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ З КР (ОК 8) |
|||
ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА (ОК 9) Обов’язковий освітній компонент «Виробнича практика» передбачена навчальним планом здобувачів ступеню вищої освіти «магістр» освітньо-професійної програми «Технології м’ясних і рибних продуктів» – є найважнішою частиною підготовки висококваліфікованих фахівців і проходить на передових підприємствах галузі з найбільш сучасною організацією виробництва, які і є базами практики, а також на підприємствах, з якими укладено індивідуальні договори на проходження практики як в Україні, так і за кордоном. Грунтовне опанування даного освітнього компоненту присвячене питанням практичної підготовки та формування у здобувачів, на базі одержаних в ОНТУ знань, професійних умінь та навичок для прийняття самостійних рішень під час роботи в реальних виробничих і ринкових умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. Цей вид практики передбачає глибоке і всебічне вивчення технології і організації виробництва різноманітних видів харчової і технічної продукції при переробленні м’яса і гідробіонтів, а також закріплення знань в області інженерного забезпечення підприємствах харчопереробної галузі Півдня України. |
|||
ДОСЛІДНИЦЬКА ПРАКТИКА (ОК 10) |
|||
ПІДГОТОВКА ТА ЗАХИСТ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ МАГІСТРА (ОК 11) |
|||
ВИБІРКОВІ |
І семестр | ||
ОХОРОНА ПРАЦІ ТА ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ В ГАЛУЗІ Освітній компонент (ОК) «Охорона праці та цивільний захист в галузі» є складовою частиною підготовки здобувачів ступеня вищої освіти магістр. |
|||
Спеціальні технології виробництва м’ясопродуктів |
|||
Комплексна практика |
|||
Актуальні проблеми рибопереробної галузі |
|||
ХІМІЧНИЙ СКЛАД ХАРЧОВОЇ СИРОВИНИ ТА ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ Освітній компонент (ОК) «Хімічний склад харчової сировини та продуктів харчування» розглядає широке коло питань про вихідний хімічний склад продовольчої сировини і харчових продуктів зо всіма його варіантами, що зумовлені видовими, сортовими, регіональними відмінностями, особливостями умов довкілля, технологій, що використовуються; уміння застосовувати набуті знання та навички для проведення технологічної експертизи, критичного аналізу її результатів, узагальнення отриманих даних та висновків щодо безпечності та харчової цінності продукції. |
|||
ІІ семестр | |||
Спеціальні технології виробництва продуктів з гідробіонтів |
|||
Технології забою та перероблення м’яса птиці |
|||
ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНЖИНІРИНГ ПІДПРИЄМСТВ М’ЯСНОЇ ТА РИБОПЕРЕРОБНОЇ ГАЛУЗЕЙ Освітній компонент (ОК) «Технологічний інжиніринг підприємств м’ясної та рибопереробної галузей» знайомить здобувачів другого (магістерського) рівня освіти з сучасними тенденціями розвитку інжинірингових послуг м’ясної та рибоперробної галузей, формує теоретичні знання та практичні навички у проведенні інтелектуальних видів діяльності, що мають за кінцеву мету отримання найкращих результатів від капіталовкладень або інших видатків, що пов’язані з реалізацією проєктів різноманітного призначення, за рахунок найбільш раціонального підбору та ефективного використання ресурсів, а також методів організації та управління, на базі сучасних науково-технічних досягнень та з урахуванням конкретних умов й факторів реалізації проєктів. |
|||
БЕЗПЕЧНІСТЬ М’ЯСА І М’ЯСОПРОДУКТІВ ТА МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ Вивчення освітнього компоненту (ОК) «Безпечність м’яса і м’ясопродуктів та методи визначення фальсифікації» дозволяє здобувачам ознайомитись із актуальними питаннями зберігання якості м’яса і м’ясних продуктів і існуючими та найбільш перспективним способам захисту готової продукції від псування. Розглядаються питання законодавчої бази України в царині виробництва та обігу продуктів тваринного походження та правовими аспектами пов’язаними із фальсифікацією продукції. Тематики лабораторних робіт присвячені питанням визначення фальсифікації продукції тваринного походження. Освітній компонент «Безпечність м’яса і м’ясопродуктів та методи визначення фальсифікації» базується на знаннях, отриманих здобувачем вищої освіти в результаті вивчення освітніх компонент «Методологія та організація наукових досліджень», «Інноваційні технології м’ясної та рибопереробної галузей». |
|||
Комплексна практика |
|||
НАУКОВІ ОСНОВИ КОМПЛЕКСНОЇ ПЕРЕРОБКИ ГІДРОБІОНТІВ Освітній компонент (ОК) «Наукові основи комплексної переробки гідробіонтів» знайомить здобувачів другого (магістерського) рівня освіти з сучасними тенденціями розвитку наукових основ комплексної переробки гідробіонтів, формує теоретичні знання та практичні навички та методи дослідження якості вторинних рибних ресурсів з ГБ. Дозволяє засвоїти знання та вміння на курсах, які пов’язані з технологіями переробки водної сировини та виробництва харчових і нехарчових продуктів. Комплексне використання гідробіонтів та вторинної сировини (відходів) поступово займає провідне місце у світовій науці та стає практично значущим. Успішність комплексного використання сировини і відходів знаходиться у прямій залежності від рівня розвитку продуктивних сил, організації виробництва та характеру суспільних відносин у галузях національної економіки. Незважаючи на певні позитивні зрушення в процесі переробки відходів як вторинної сировини, протягом останнього десятиріччя зазначена проблема не втратила пріоритетності. У галузях харчової промисловості використовується не більше третини найцінніших відходів. Триває нагромадження значних обсягів харчових відходів у всіх регіонах країни. |
|||
АКРЕДИТАЦІЯ ВИПРОБУВАЛЬНИХ ЛАБОРАТОРІЙ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ ВИПРОБУВАНЬ* Освітній компонент (ОК) «Акредитація випробувальних лабораторій та сертифікація випробувань» націлено на підготовку магістрантів до: |
|||
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ Вивчення освітнього компоненту (ОК) «Методика викладання у закладах вищої освіти» дозволяє раціонально поєднати загальнодидактичні методи, прийоми і засоби навчання, які застосовуються для організації навчального процесу у системі вищої освіти та розкрити концепції, основи теорії і методики викладання фахових ОК у закладах вищої освіти. Практичне завдання ОК полягає у наданні методичної допомоги майбутнім фахівцям з оволодіння найбільш раціональними способами та прийомами організації навчального процесу. Навчальні методики передбачають огляд, аналіз, оцінку теоретичних положень викладачем у взаємодії зі здобувачами під час проведення занять. Логічно і послідовно розглянуті питання методики підготовки та проведення навчальних занять у вищій школі (лекції, індивідуальні заняття, практичні,лабораторні роботи та консультацій); методики проведення різних видів занять з використанням активних методів навчання; методики організації педагогічного контролю у ЗВО та ін. Освітній компонент «Методика викладання у закладах вищої освіти» базується на знаннях, отриманих здобувачем вищої освіти в результаті вивчення освітніх компонент «Методологія та організація наукових досліджень». |
— |
* – освітній компонент з іншої ОП